Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
ChuuMuqhlis

Saturday, September 24, 2011

Cacing

"Tolong aku weh, laptop aku ni buat hal. Time-time macam ni lah dia nak buat hal pulak" kata Cik Eton.  "Nak hantar kedai repair ke? Nanti petang sikit aku ambik kau kat hostel teman pergi hantar repair, OK?"


Pukul 6.27 petang aku gerak ke hostel Cik Eton bertemankan niat hati yang tulus suci lagi murni. Kesian kawan aku seorang nih. Kalau tak dapat diselamatkan memang menangis. Isnin ni terpaksa tabahkan hati untuk present proposal projek. Nak tak nak kena repair jugak. 


Sampai tempat yang dituju, kelibat Cik Eton berdiri tegak-kaku dengan muka penuh kekusutan  umpama..*aku sendiri tak tergambar.


Dengan jarak tak sampai 5 kilometer, aku dan Cik Eton panjat sampai ke tingkat satu. " Bang, tolong tengok laptop ni bang. Jadah buat hal time-time macam ni" aku duduk bersebelahan Cik Eton. Sekejap-sekejap aku pandang Cik Eton. Sekejap-sekejap aku pandang abang kedai tu- tenang je. * Aku panggil abang tu 'Abang Sopan' sebab memang sumpah sopan yang amat. Serius aku tak main-main. 


Dekat 30 minit berlalu, aku tengok macam takde tanda-tanda yang laptop tu dapat diselamatkan. "Cacing-cacing anti-virus dalam loptap awak berlawan" kata Abang Sopan.

14 comments:

  1. hehheh..cacing bahaya2..abes lappy semua dia taram.. ^^"

    ReplyDelete
  2. Ni cacing bhaya ke x?hihi
    Tringat lak zmn study aku ngan hanie tp xde kaitan ngan cacing, tp kaitan ngan project final sem =)

    ReplyDelete
  3. mau tak bahaya., dah berperang dalam tuh, hopefully semuanya akan okei., -wish my pren cik eton

    ReplyDelete
  4. lain kali, jangan nak ternak cacing dalam laptop...

    ReplyDelete
  5. hyperbola ar kau ni chuu.. cacing? nape x biawak? =="

    ReplyDelete
  6. mcm jue kata. teringat projek final sem aku lapyop buat hal dan baru tesedar yg aku xde backup. huh!

    ReplyDelete
  7. uuu...tu dia...
    so, tak dapat di selamat kn ke?
    tabah kn hati ok.huhu

    ReplyDelete
  8. what ? dapat cacing..ohno...

    ce gune clorox bagi membunuh cacin2 tersebut. berkesan ke dak ?

    ReplyDelete
  9. cacing eh? hantar klinik lah., bagi ubat cacing., hahahaha.. :))

    ReplyDelete
  10. ko letak la kail kat laptop ko tu..baru cacing tak ada..haha

    ReplyDelete

Melalak itu indah.

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan Editted by Chuu Muqhlis. All Right Reserved.