Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
ChuuMuqhlis

Sunday, July 31, 2011

Umpatan Ramadan

Masa aku kecik-kecik area darjah dua atau tiga, aku rapat dengan sepupu aku, orang melayu kata kazen. Nama dia Wahidah. Aku panggil dia Weda. Tua setahun dari aku, comey dan molek orangnya tapi garang. Maka selalulah kami menghabiskan masa bersama. Budak kecik memang banyak masa free, aku tahu tu.

Aku tak ingat tahun bila yang penting hari tu first day puasa. Kebetulan time tu musim buah. Rambutan kat rumah arwah atok cantik je; ranum. Kami pulak dengan selambernye.. NGAPP!! Bebudak lain yang nampak aktiviti kitorang tu ape lagi.. sok-sek~sok-sek~



Weda kan garang, dengan selamber jugak dia sound bebudak tuh..




Erkk! Lepas Weda sound macam tuh baru aku perasan, tarik tangan Weda bawak dia jauh2 dari geng sok-sek~sok-sek~ tadi. "Memang larh, ni kan bulan puasa weh?!"
Agak-agak malu tak? 


Stickynote: Salam Ramadan buat semua :)



26 comments:

  1. hoho... aku pulak selalu buat2 lupa 1st puasa tu selambaer badaq je bukak peti sejuk, minum air sejuk... nikmatnya... hoho... alasannya terlupa...

    ReplyDelete
  2. gangster nye weda..
    baru rock! hahaha
    salam ramadhan.

    ReplyDelete
  3. @tukang karut: tak pon, mandi sambil telan air. eh2.. x pasan lah haha


    @Umie: weda baik lah, x gengster pong, garang siket jek :D

    @azam: syuuuu, diam! XD

    ReplyDelete
  4. terguling2 aku baca.. hahahaha... ok aku tipu.. hehehe

    ReplyDelete
  5. hahah pangai dia sebijik mcm gua
    okeh.haha peduli hape kan ;p

    selamat berpuasa syg.
    eh,lawa ok katon2

    ReplyDelete
  6. @eton: tahulah tgh guling2 ats katil hihi

    @fiqkbe: tenkiu sis ^^~

    @Mar: sengal tak sengal gak lah hahaha

    @syafiqakarim: wah, kak syafiqa pong garang yek? slamat bpuasa jugek :)

    ReplyDelete
  7. zaman2 kanak2 rebina ni memang best bila diingat balik kannn....

    ReplyDelete
  8. haha mcm2 dulu dea selalu ponteng puasa .. curik2 minum coke =-='

    ReplyDelete
  9. haha
    sengal korang

    ReplyDelete
  10. hahaha kalau aku jadi budak tu konpem aku baling selipar kat weda.. hekhekhek :D stylee lah weda! kem salam weda yok! selamat berpuasa :) tahun ni jangan buat cenggitu lagi.. hekhekhek :D

    ReplyDelete
  11. @ladyzul: betul2., tp kengan mmg tgal kangan :')

    @dea izzana: owah, demi coke!

    @kapten atok: sengal sikit2 xpe kot wahaha!

    @queen F: Okeh! nti aku sampaikan h0h0 ^^

    @ kay yea: mau tak malu, sampai skang klu ingt balik pong malu >__<

    ReplyDelete
  12. comey laa katun chu~~ :)

    Time kecik2 dulu aku pose setengah hari jek~ haha

    ReplyDelete
  13. @tiefazatie: hihi, bila ingt semula rasa lucu :p

    @abbey: same lah, starting puasa stndard mmg stgh hari XD

    ReplyDelete
  14. comel kartun simple tp bmakna hehe..selamat berpuasa chuu..

    ReplyDelete
  15. selamat berpuasa. masing masing ada pengalaman berpuasa masa kecik kecik kan.hahaha...

    ReplyDelete
  16. bulan puasa ni elok zip je mulut. hehe salam Ramadhan :)

    ReplyDelete
  17. haha lawak lah .
    marah2 org tapi dia sendiri x puasa .
    haha :D

    ReplyDelete
  18. @shida'R: hehe, slamat bpuasa shida ^^~

    @iniialahaku : dua2 pong boley XD

    @Hanie_Dew: betul tu, nglman sing2 berbeza ^^, slamat bpuasa ^^

    @Pyka Rahmat: okeh,zip rapat2

    @afiqa dayana: hahaha, twu pon. len kali tgk diri senirik dulu :P

    ReplyDelete
  19. @ laskar pelangi: salam rmadan juga ;)

    ReplyDelete
  20. kau dalam kartun yg kedua tu comel la chuu..tp yg betul2 tak comel..zzzz

    ReplyDelete

Melalak itu indah.

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan Editted by Chuu Muqhlis. All Right Reserved.