Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
ChuuMuqhlis

Sunday, July 3, 2011

Peperiksaan Bawah Sedar





Kertas soalan telah pun diedarkan. Pusing kepala dongak awal-awal. Aku tengok kiri kanan, semua dah ready nak jawab exam. Entah kenapa aku rasa lain macam je. Gementar semacam walaupun kalau nak diikutkan ni bukanlah pertama kali aku menghadapi peperiksaan. Papan hijau kat depan tu jelas tertulis, Peperiksaan Bahasa Melayu. Karangan. 


Tak lama kemudian pengawas peperiksaan dengan yakinnya mengeluarkan arahan sambil melihat jam Baby G di tangan beliau. "Anda boleh mula manjawab sekarang". Lebih kurang 3 meter kat depan aku, ada jam dinding. TIK TOK TIK TOK. Dari jarak ni aku boleh tengok jam tu berdetik. Tiba-tiba makin laju pulak. Satu benda pun aku tak tulis lagi. Kertas jawapan atas meja aku kosong. Macam hati aku. 2x5; 5x2.


Apa aku mengarut dan meraban atas kertas jawapan tu pun aku x tahu. Ntah macam mana aku rasa nak minta kertas jawapan baru, niat nak karang jawapan yang baru. GOSH! masa tinggal lagi 15 minit. Kejadah sempatnya nak karang karangan yang baru. Nak pulak kertas jawapan lama awal2 aku dah pangkah, CANCEL.


Dan bila masanya tiba, pengawas peperiksaan berjam tangan Baby G tu datang dekat aku dan terus kutip kertas jawapan yang aku dah pangkah tu. Err.. apakah maksud mimpi aku nih? Aku bangun dalam terpinga-pinga. Bila fikir balik takde apa yang nak dirisaukan kot sebab hanya mimpi. Tido sekali lagi lah, nak tahu ape result exam aku tadi HAHAHA.


p/s: kome kan suke melawa --> sesi facial hujung minggu :)

8 comments:

  1. klo soklan xbesh tinggal jekk.

    ;)



    wuu
    jgn buat slalu mcm tu..

    ReplyDelete
  2. mimpi rupa2nya...adussss...

    tah2 asyik dok fikir pasal exem sgt kot...

    ReplyDelete
  3. @fyka: erkk? cikgu salu ckp jgn tinggal tempat kosong, jawab je sume ngeh2 :P

    @ladyzul: exam dah abeh kak :D

    ReplyDelete
  4. mimpi ni lebih ngeri dari mimpi hantu..hehehe..

    ReplyDelete
  5. alahai... hahaha... tidor je... x salah pon.. tapi kena siapkan dulu ~ jgn tiru nasihat ni~

    ReplyDelete
  6. @diana: rela lagi mimpi cmni dr mimpi hantu >__<

    @eton: xdenye...ngee XD

    ReplyDelete
  7. haha boleh plak mimpi amek paper BM. lol :)
    tdo balik x? haha

    ReplyDelete

Melalak itu indah.

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan Editted by Chuu Muqhlis. All Right Reserved.