Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
ChuuMuqhlis

Friday, April 12, 2013

Terbitan Buat Teman




Enam bulan yang lalu. Seminggu selepas aku melangkah ke fasa hidup yang baru iaitu fasa alam pekerjaan. Dan pada ketika itu dia masuk melapor diri. Tugas dia mengurus hal ehwal kewangan merangkap admin sepenuh masa.  Selalunya bab-bab admin nih perempuan yg buat tapi ternyata dia mampu menjalankn tugas dengan jayanya. Aku tak tahu dari sudut pandangan orang lain macam mana. Tapi dari sudut mata aku yang kurang arif bab admin nih. Rasa mcm oke je. Tambahan dia ada pengalaman dalam bidang ni sebelum ni. So advantage la kot.

Dari situ dia banyak bercerita tentang pengalaman dan cara dia bekerja. Chak bilang, kita kena rajin bertanya dan bersembang dengan orang. Barulah kita dapat belajar sesuatu yang baru. Masuk hari ketiga, aku dah nampak something wrong dengan dia. Aku tak cakap dari sudut yang negative. Something wrong yang aku maksudkan—masuk air.  Sebelum ni biasa jugak jumpa orang jenis macam ni. Tapi masuk air dia lain macam sikit. Mungkin kalau kau ada dengan dia kau akan tahu. Cukuplah barang 10 minit, kau akan turut masuk air.

Nak dijadikan cerita, kalau ada dia nih, maka satu ofis boleh masuk air. Dengan bos-bos sekali terlibat sama.  Eh kau faham tak masuk air yang aku maksudkan ni? Maksud aku, cakap dia ni banyak yang mengarut..ada je bahan buat orang tergelak. Sampai satu tahap kau tak dapat nak bezakan benda yang dia cakap tu serious atau sekadar gurauan. Konfius. But then syok ade kawan macam ni. Ceria je hidup. Satu perkara aku respek — agama cukup dia jaga. Alhamdulillah.

Dan selepas ini. Takde siapa lagi nak masuk air kat ofis tu. Tak tahu la pulak kalau ada orang lain yang akan masuk same kepala macam dia. “Tahniah sebab dapat masuk line government. Semoga terus maju jaya dalam apa bidang sekali pun” Team GLSB akan merinduimu. Cewah!

5 comments:

  1. hahaha tu lbh kurang mcm kategori sengal ke ngee....bos tmpt saya kerja lak kuat melatah..lelaki ok

    .dahlah duduk sblh meja dia..asyik gelak je mcm2 peel dia tu...

    ReplyDelete
  2. hahaha..akhirnya kau update jugak blog ni..

    aku boleh nampak la camne karekter org masuk air macam yg kau cerita ni..jenis yg buat lawak x diduga..cakap dgn muka serius tapi sebenarnya dia buat lawak..karekter tu kuat dan indirectly buat org lain attached pada dia..

    ReplyDelete
  3. huhuhu.

    masuk air...

    kat sini ramai je masuk air tibe-tibe...

    stress kot... haha

    ReplyDelete
  4. Kategori masuk air tu kalau kau malas nak terangkan panjang2 boleh je kau taip masuk air sama macam Encik H :) Jelas...Orang akan faham..Hewhewhew..

    ReplyDelete
  5. eleh... ko sendiri pun terlebih air...eh?

    ReplyDelete

Melalak itu indah.

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan Editted by Chuu Muqhlis. All Right Reserved.