Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
ChuuMuqhlis

Thursday, April 12, 2012

Gempa April 11, 2012

Mungkin tak akan aku lupakan. Keadaan sangat cemas. Gegaran pertama aku rasa pukul 4lebih(petang) aku ngah buat photoshoot dengan cik tun, bantu seorang rakan. Lepas dari tu status kat fb mengenai gegaran tu mencanak-canak keluar. satu satu update pasal gempa. Ramai yang rasa. Malah negara negara lain jugak rasa. *gile skema ayat grr.

Tak lama selepas gegaran susulan amaran tsunami keluar *georgetown*. Aku yang kat pulau ni dah kecut perut. Memang. Siapa yang akan mati memang akan mati. tak payah tunggu tsunami nak datang.

gambar ni kredit kat nesa, dia yang snap

Ni aku snap :P

Lepas magrib macam tu aku ngan memember keluar tembak tempat yang aku rasa agak tinggi kat usm nih. Ni semua gara gara amaran tsunami 9.11pm. 
Risau sangat :-/

Semoga semuanya baik baik saja. 
april 11 2012


22 comments:

  1. kuat kan gegeran . aku yg kt perlis ni pon bergegar (T.T)

    ReplyDelete
  2. mmg buat kecut perut tue . hmm ~ nasib baik kat tempat kite x rasa ape-ape , alhamdulillah :D

    ReplyDelete
  3. eh, ade gegar sampai penang ke?baru gegar chuu..lom jadi betul..rilek je..kat mane2 pon boleh mati..ekekeke..

    cantik gambaq (^_^) *buat muka comel..

    ReplyDelete
  4. gugu: kuat gak gugu >.<

    mirmasha: kan.,, mau x kecut hum

    cik rose: aa.,cntik sgt view from the top :)

    ReplyDelete
  5. Haaa, aku pn bergoyang2 kt tingkat 13 ni....hehehe..
    weh, lawa pic ko snap tuh....dr mne ko snap?

    ReplyDelete
  6. bndle: comel muke... ngah3 XD

    sida: dr puncak awan hahaha

    ReplyDelete
  7. alhamdullilah semuanya ok je kan..

    ReplyDelete
  8. Kat JB ni cam tak rasa semalam. Tapi kata hari ni dijangka kat Singapore. Ehem cuak jugak ni. Err

    ReplyDelete
  9. Alhamdullilah semuanya selamat.. fuuh.
    wah cantik view tu Chuu..

    ReplyDelete
  10. salam.. lawa la gambar2 neh.. ayat paling best, siapa yang akan mati, memang akan mati.. tu la kan.. mati, kita tak tau bila.. siapa tak takut mati disebabkan tsunami kan.. huh

    ReplyDelete
  11. nasib baik tak jadi apa apa kan...

    ReplyDelete
  12. Elhamdulillah, nothing happened.

    ReplyDelete
  13. time mcm tu kna brtenang. alhamdulillah sume ok kan.. :)

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah takde pape kan. amaran tsunami tu pon di tarik balik dalam 24 hours.

    kadang2 kita ni alpa, leka, time Allah turunkan ujian kita mohon doa, tapi bila doa termakbul, kita kembali alpa.

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah,semuanya selamat ....

    ReplyDelete
  16. kt melaka xde rase pape pon.. xtau la.. aku je yg xrase kut :)

    ReplyDelete
  17. kat penang mmg rs yea..msti takut sgt kan..

    alhamdulillah smuanya baik2 sahaja..:)

    ReplyDelete
  18. tu lah kan..nasib baik tak de pape berlaku..cume gegaran kecik jek..eh by the way..nice view !

    ReplyDelete
  19. hari tu aku se-family tgh bbq. walaupun aku kat kl ni risau aku kt kawan kawan kat utara. tido asyik tejaga sebb ada sorg member aku kata air laut kat pantai dah nampak surut. omai..bedegup degup kencang jantungku.

    alhamdulillah, Allah Maha Pengasih kepada hamba-Nya.

    ReplyDelete
  20. tak rasa pon hari tu tau.tapi masa kat jepun dah selalu sangat la rasa.tapi tak risau sebab memang bangunan dibina untuk kalis gempa.kat malaysia ni kalau kena memang takde pape la jwabnya

    ReplyDelete

Melalak itu indah.

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan Editted by Chuu Muqhlis. All Right Reserved.