Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
ChuuMuqhlis

Sunday, June 26, 2011

tips membersih seluar jeans :)

Sejak bergelar pelajar universiti, attire harian aku jeans. Kalau nak diikutkan aku rasa peraturan pemakaian kat universiti aku tak lah ketat sangat. Tambahan pulak aku dalam kos art, selipar jepong pun aku sauk. Lain pulak dengan kos pendidikan, memang aku tengok diorang agak formal dalam berpakaian.

Aku nak cakap pasal  tips basuh seluar jeans sebenarnye, sorry lari jauh lak. Al-kisah aku dengar orang kata seluar jeans ni tak elok basuh kerap sangat sebab boleh rosak. Tapi aku pernah dengar jugak ada orang tak basuh seluar jeans sampai dekat setahun. Phewww! macam mana lah ghupenye tuh?? Tapi yang pasti setiap kali aku basuh jeans mesti luntur. Memang cepat pudar lah jeans aku grr!




Okeh, dari yang aku tahu;

♦ First basuh jeans dengan air biasa-biasa je atau suam-suam. Jangan pakai air terlalu panas atau sejuk.

♦ Second biasakan terbalikkan seluar jeans korang tuh supaya jeans tak cepat rosak.

♦ Lagi, seeloknya asingkan cucian jeans dengan pakaian lain, macam aku membebel kat atas tadi jeans ni kadang-kadang luntur takut baju lain pun terbabit sama.

♦ Digalakkan membasuh jeans baru bersama jeans yang lama supaya jeans yang lama tu terpelihara la sikit kan.

♦ Jeans ni sebenarnya tak boleh pakai mesin pengering, tahu? tapi aku selalu buat. Sebab kalau tak, sumpah jeans tu memang lambat kering grr..

♦ Next, dah cuci tu keringkan di tempat yang teduh. Biar dia kering sendiri. Tak payah gatal nak tiup-tiup bagi cepat kering. Wakaka!

♦ Erm, tu je kot. Lain-lain aku tak ingat sebab petang tadi aku dah tertelan 2 ekor semut LOL !


stickynote: Aku nak biasakan mengeja dan menulis dengan betul. Wah ! :D


18 comments:

  1. wah ade tips ey.. selama ni maen sental je ikot suke. kehkeh
    tp slalunye jeans hitam la yg paling nampak kalo dah luntur. sangat tak cantek.. tq chuu muqhlis! ^^

    ReplyDelete
  2. @ahmoy: tapi jeans hitam la yg cantek., cume susah sikit nk jaga ek :D

    ReplyDelete
  3. wahhhh bagus2 ! tpi seluar jeans tayah sllu basuh sbb kain tebal . ^^

    ReplyDelete
  4. klw x makan la semut td... mau x berpuluh tips2 ni!
    hAHA

    ReplyDelete
  5. lepas ni buat la tips nak gemukkan badan pulak.. hehehe :P

    ReplyDelete
  6. @saya bukan tomato: a`a., tu pon salah stu sebab., tapi kalau buat keje berat kne gak basuh ., kritikal :P


    @ KRL kaprileader: uish., mestilah! HAHAHA

    @eton:tips gemukkan badan? senang je., nanti aku buat hahaha :P

    ReplyDelete
  7. prefer jeans yg luntur. nampak old skewl beb :)

    ReplyDelete
  8. @muhammad zaaid (tuulang): jap aku pertimbangkan xD

    ReplyDelete
  9. jrng basuh jeans.. klu basuh pn trs letak dlm mesin..haha

    ReplyDelete
  10. my peberet blue jeans da koyak semalam (akibat gune mesin pengering rsenye) T__T

    ReplyDelete
  11. banyak2 kain.. paling tak suka cuci kain jeans.. tapi paling suka pakai kain jeans..ermm..

    ReplyDelete
  12. klu sya msk dlm mesin da la...hehehe

    ReplyDelete
  13. selalu maen bantai je. uhu

    ReplyDelete
  14. tips yang dah lama nelly carik ..tq !
    :)

    ReplyDelete
  15. ya kerw ? aku men belasah jep ouh kalu basuh jeans , haha

    ReplyDelete

Melalak itu indah.

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan Editted by Chuu Muqhlis. All Right Reserved.