Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
ChuuMuqhlis

Tuesday, September 8, 2015

Wall Climbing: Putrajaya Challenge Park



Last minute plan! Kalau Chak tak ajak awal-awal lagi saya dah balik kampung. Selalunya memang macam tu. Kalau agak-agak saya takde aktiviti semasa hujung minggu saya lebih prefer untuk balik kampung dan luangkan masa bersama emak dan ayah. Walaupun hakikatnya luangkan lebih masa dengan emak tu lebih sikit berbanding ayah kot hehe. Sebab saya memang rapat dengan emak. Kadang-kadang sampai takut ayah kecil hati pula. Well you know.

Mulanya macam-macam cadangan keluar. Dari nak panjat Bukit Broga, buat aktiviti di Skytrex, berjimba di Sunway Lagoon, main ATV hinggalah Extream Park.. Semua tak kena reject atas sebab kekangan masa, kewangan atau pun sebab dah tak sempat book. Nama pun last minute kan?

Lastly kami decide nak buat wall climbing saja. Chak cakap dekat Batu Cave ada jugak. Mula-mula saya macam tak percaya sebab saya ingat Chak bergurau. Tapi kami pilih Putrajaya Challenge Park.


Haruslah ambil gamba kaki. Bau achumm! HAHA


Bagi  sesiapa yang nak cuba perlu sewa kelengkapan yang disedialan di sana. Kalau nak request tenaga pengajar pun boleh. Mereka terdiri daripada golongan yang terlatik dan berpengalaman. Disebabkan ini pengalaman pertama kami, jadi kami hanya sewa kasut dan try panjat tanpa tali. Untuk starter wall dia tak tinggi pun siap ada tilam lagi. Tapi jangan ingat mudah. Itu pun dah terketar-ketar jari. Aiyarkk!

Jika pada asalnya saya macam tak kisah dengan pencapaian mereka yang mampu panjat tinggi-tinggi,  tapi lepas dah cuba sendiri baru saya tahu bukan mudah sebenarnya!

 But at least we did it ^^v


3 comments:

  1. kalau aku panjat agak agak boleh naik ke tak ek?

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Melalak itu indah.

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan Editted by Chuu Muqhlis. All Right Reserved.