Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
ChuuMuqhlis

Sunday, January 8, 2012

Aku Beralih Kiblat

Masa nak solat Asar tadi, aku secara tak sengaja telah TERmembentangkan (hancur BM) sejadah secara terbalik. Terus aku teringat akan satu peristiwa yang berlaku masa aku kecik-kecik dulu. Ketika tu masih baru nak belajar sembahyang kiranya. 

Cerita ni mungkin agak bangang..

Masa tu, kalau nak ikut kiblat pelan tapak bilik aku, ketika sembahyang aku akan membelakangkan pintu bilik. Masa tu entah solat Maghrib atau Isyak. Maka tak hairanlah kalau aku agak takut-takut dalam rumah sendiri. Nama pun budak. Memandangkan pintu bilik aku tidak berpintu *paham dop? kiranya just ada langsir sahaja.


Aku selalu terbayang masa tengah solat tiba-tiba datang dari belakang makhluk jahat atau hantu jembalang datang terkam dari belakang. Maklumlah, pintu di belakang. Apa yang datang mana nampak kan? aku fikir macam tu.


Maka aku yang bijaksana lagi sengal ubi ketika itu tanpa segan silu menukar arah kiblat dari yang sepatutnya. Dengan harapan apa saja yang datang aku tak akan gentar lagi. Sebab aku boleh kawal laluan keluar masuk  pintu bilik aku. Gile!


Begitulah flashback saya...


20 comments:

  1. teringat tahun lepas masa nak solat asar dekat surau bangi...tersalah kiblat yang kakak buat donoh je dah siap solat baru dia bagitau...

    ReplyDelete
  2. hahaha..aku pon masa duk asrama dulu kalau solat sorang2 kat surau rasa cam ade hantu juon je blakang aku..ekeke

    ReplyDelete
  3. biasa la budak2 kan time tu...kekeke

    ReplyDelete
  4. aku plak suka letak cermin kat depan so boleh usha kat belakang via cermin itu. :P

    ReplyDelete
  5. wakakakakakakaka..guling guling aku gelak. genius ko tahap gaban.

    yang aku gelak lagi telekung ko ada reben. beli kat mana weh. hihhhiihi

    ReplyDelete
  6. reben tesembul tu masih menjadi pujaan aku. hahahahhaa

    ReplyDelete
  7. LOL! comel giler bila ko wat gitu
    dpt aku bygkan weh!

    ReplyDelete
  8. kah3 same la plak..ingtkan kita je perangai cmtu ahahahaaa

    ReplyDelete
  9. slalunya jadi pristiwa salah kiblat ni di tmpat bru atau sbb dah lama x solat kat tmpat tu kan.. huhu

    ReplyDelete
  10. kahkahkahkah..lawak la kau ni chuu..

    ni aku nak tnya..kau solat pakai riben ke? (d)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah., mase tu budak2 lagi larh. aku pikir balik pon msti nk tergelak dgn perangai sendrik!

      #riben tu no komen kahkahkah..

      Delete
  11. cakap ahh trademark...grrrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..mmg pon..tiap2 char tu msti ade riben., tak tercakap pulak.

      Delete

Melalak itu indah.

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan Editted by Chuu Muqhlis. All Right Reserved.